Ewaluacja problemowa

    Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. J. Dałkowskiego w Strzelnie – ewaluacja problemowa.

     W naszym Gimnazjum, w dniach od 03.11.2014 roku do 03.12.2014 roku została przeprowadzona przez zespół wizytatorów d.s. ewaluacji Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Panią Beatę Wasilewską i Pana Wojciecha Gliwińskiego, ewaluacja zewnętrzna problemowa w zakresie wymagań:
„Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”,
„Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”,
Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań wewnętrznych i zewnętrznych”.

Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi im. J. Dałkowskiego w Strzelnie
– ewaluacja problemowa.

    W naszym Gimnazjum, w dniach od 03.11.2014 roku do 03.12.2014 roku została przeprowadzona przez zespół wizytatorów d.s. ewaluacji Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy, Panią Beatę Wasilewską i Pana Wojciecha Gliwińskiego, ewaluacja zewnętrzna problemowa w zakresie wymagań:
„Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”,
„Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji”,
        Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań wewnętrznych i zewnętrznych”.
Ewaluacja zewnętrzna ma na celu ustalenie poziomu spełnienia przez szkołę wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 07.10.2009 roku wraz ze zmianami z dnia 10.05.2013 roku.
       Badaniem objęto 180 uczniów ( ankieta i wywiad grupowy ) 112 rodziców ( ankieta i wywiad grupowy ) i 34 nauczycieli ( ankieta i wywiad grupowy ). Przeprowadzono wywiad indywidualny z dyrektorem placówki, grupowy z przedstawicielami samorządu lokalnego i partnerów szkoły, grupowy z pracownikami niepedagogicznymi, a także obserwację lekcji i analizę dokumentacji.
    Po przeanalizowaniu powyższych dokumentów, zespół wizytatorów d.s. ewaluacji sporządził raport, w którym przedstawił poziom spełnienia wymagań, w obszarach objętych ewaluacją zewnętrzną :
- „Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej” – poziom C oznaczający średni stopień wypełnienia wymagania przez szkołę
- „Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji – poziom A – oznaczający bardzo wysoki stopień wypełnienia wymagania przez szkołę
- „Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu materialnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych” – poziom B – oznaczający wysoki stopień wypełnienia wymagania przez szkołę.
      Zespół wizytatorów d.s. ewaluacji w swoim raporcie podkreślił, że kadra pedagogiczna systematycznie podnosi swoje kompetencje. Jest aktywna grupą nauczycieli, którzy podejmują się wielu przedsięwzięć i projektów, w tym międzynarodowych, czego przykład stanowią: Intergrating Outdoor Activities with e-Tweening, Projects, Comenius, Szkoła Współpracy, Ćwiczę, uczę się wygrywam, programowanie na start, Eduscience, Młodzież w Działaniu, Polsko – Niemiecka Współpraca Młodzieży. Realizacja tych zadań sprzyja wszechstronnemu rozwojowi uczniów i daje szanse na przygotowanie się do aktywnego udziału w życiu społecznym. W szkole jest bogata oferta zajęć dodatkowych dla uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych.
Uczniowie odnoszą sukcesy w różnorodnych konkursach i zawodach sportowych. Ponadto w szkole realizowane są tzw. Niezwykłe godziny wychowawcze, z wykorzystaniem gier, które pozwalają uczniom kształtować zdolności poznawcze i rozwijają kreatywność.
Zespół wizytatorów d.s. ewaluacji również podkreślał to, że w szkole panuje przyjazna uczniowi i rodzicom atmosfera współpracy, która sprzyja procesowi edukacji.
Dnia 15.01.2015, w Gimnazjum im. Jana Dałkowskiego w Strzelnie, odbyła się uroczystość, podczas której Kujawsko – Pomorski Kurator Oświaty pani Anna Łukaszewska, osobiście przekazała dyrektorowi placówki Panu Tadeuszowi Twarużkowi raport z ewaluacji problemowej. Wśród gości zaproszonych na uroczystość byli:
Kurator Oświaty Pani Anna Łukaszewska
Starszy Wizytator Pani Beata Wasilewska
Starszy Wizytator Pan Wojciech Gliwiński
Burmistrz Miasta Pan Ewaryst Matczak
Sekretarz Gminy Pan Jarosław Marek
Przewodniczący Rady Rodziców Pan Karol Rakoniewski
Koło Gospodyń Wiejskich Pani Emilia Walkowiak
Kierownik M-GOPS Pani Małgorzata Nowak
Grono Pedagogiczne Gimnazjum, pracownicy administracyjni i obsługi, uczniowie.
Po części oficjalnej przedstawiona została część artystyczna przygotowana przez uczniów i nauczycieli Gimnazjum.

NA GÓRĘ