Konsultacje społeczne w Gimnazjum. Zagospodarowanie boiska szkolnego.

Celem naszego działania było zapoczątkowanie lepszej współpracy między uczniami, nauczycielami i rodzicami. Poprzez ankiety, rozmowy, spotkania, debaty, konsultacje zrodziła się potrzeba wspólnych działań, które polepszyłyby komunikację i współdziałanie na terenie naszej szkoły. W związku z tym w czerwcu 2014 r. w naszej szkole odbyły się debaty w każdym obszarze życia społeczności szkolnej- uczeń, rodzic, nauczyciel.Celem tego przedsięwzięcia było znalezienie odpowiedzi na pytanie: Co powinno się zmienić, żeby zarówno uczniowie jak i rodzice chcieli się angażować w życie szkoły, byli aktywni, mieli poczucie wpływu i dobrze się czuli w „NASZEJ SZKOLE”? Podczas tych debat zrodził się pomysł utworzenia „Zielonej Klasy” i „Fitness”.

Etapy działania:

1) Konsultacje uczniów, rodziców i nauczycieli z władzami miasta

2) Wyznaczenie terenu na realizację działania

3)Podpisanie deklaracji w sprawie utworzenia „Zielonej klasy” i „Fitness”

4) Ogłoszenie konkursu dla uczniów na projekt „Zielonej Klasy” i „Fitness”

5) Zaprezentowanie projektów poszczególnych klas

6) Rozstrzygnięcie konkursu

Obrady komisji powołanej przez Burmistrza Strzelna

7) Spotkanie młodzieży z Burmistrzem Strzelna dotyczące dalszych działań

Działanie to podsumowane zostało w następujący sposób:

a) Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród

 

b)Podpisanie przez Burmistrza Strzelna zobowiązania do zrealizowania projektu- maj 2015r.

 

 

 

Działanie to polepszyło komunikację na linii rodzic-nauczyciel-uczeń i zapoczątkowało kolejne wspólne działania.

Dzięki temu działaniu uczniowie naszej szkoły poczuli się współodpowiedzialni za to, co się dzieje w szkole i to motywuje wszystkich do dalszej współpracy.

Wspólne zaangażowanie, sumowanie zdolności, postaw i poglądów uczyniło codzienne życie każdego z nas lepszym i bardziej wartościowym.

Nasze działanie chcielibyśmy polecić innym szkołom ponieważ:

1. Poprawiło atmosferę w szkole.

2. Wzmocniło współpracę w kierunku podejmowania działań grupowych na rzecz osiągania wspólnych celów, rozwiązywania problemów, tworzenia nowych rozwiązań.

3. Zapewnienie w szkole klimatu porozumienia i ograniczenia stresu szkolnego wyzwoliło u uczniów inicjatywę, kreatywność i gotowość do współdziałania.



NA GÓRĘ