Comeniusa czas podsumować

Projekt Comenius kończy się, a więc nastał czas podsumowań. Oto kilka refleksji uczniowskich.

Jan Wikaryczak - uczestnik edycji polskiej i tureckiej

Dzięki pracy nad projektem nauczyłem się: Ogólnie sądzę, że cały projekt przysporzył mi dużo zabawy, jak i lekkiej dawki stresu, ponieważ bałem się, co mnie spotka w nowym świecie. Cały projekt upewnił mnie, że wszędzie żyją ludzie mili i serdeczni. Dużo pracy włożyłem w cały projekt i jestem zadowolony, z tego co zrobiłem i z tego co poznałem.

Katarzyna Drzewiecka  - uczestniczka edycji polskiej, tureckiej i włoskiej

Dzięki pracy nad projektem nauczyłam się: geografii Turcji, Włoch oraz państw, które mijałam w podróży. Umocniłam się w dążeniu do celu. Dzięki projektowi w praktyce wykorzystałam i wyćwiczyłam język angielski. Projekt umożliwił mi spełnienie moich marzeń. Dzięki niemu poznałam fantastycznych ludzi. Podsumowując projekt, mogę śmiało stwierdzić, że ciężka praca, obowiązkowość, to moje mocne strony. Projekt ten jest najlepszą rzeczą, która spotkała mnie w gimnazjum.

 

Marta Niedziela - uczestniczka edycji polskiej i tureckiej

Dzięki pracy nad projektem nauczyłam się: współpracy z kolegami.

  

Dorota Szałkowska  - uczestniczka edycji polskiej i włoskiej

Dzięki pracy nad projektem nauczyłam się: pracy w grupie, dogadywania się po angielsku, nawiązywania więzi, paru słów po włosku i turecku, zwyczajów włoskich, poznałam kulturę włoską.

 

Izabela Kępińska - uczestniczka edycji polskiej i włoskiej

Dzięki pracy nad projektem nauczyłam się: Dzięki pracy nad projektem nauczyłam się przede wszystkim systematycznego działania i tego, że trudne zadania przynoszą efekty i prowadzą nas do zamierzonego celu. Dowiedziałam się, że wszystko jest możliwe, nigdzie nie ma granic. Realne umiejętności, tj. poznanie kultury, geografii i języka danego kraju - to tylko mała część moich wniosków. Dwuletnia praca wiele mnie nauczyła i z pewnością przyczyni się do dalszego mego rozwoju i jeszcze efektywniejszej pracy w przyszłości.

 

Aleksandra Kaszyńska - uczestniczka edycji polskiej

Dzięki pracy nad projektem nauczyłam się: współpracy w grupie, systematyczności; dowiedziałam się wiele rzeczy o tradycjach, obyczajach i zachowaniu zagranicznych kolegów. Wielkim wydarzeniem była dla mnie wizyta uczniów i nauczycieli z dwóch państw w naszej szkole. Projekt pomógł mi, ale też i moim rówieśnikom rozwijać umiejętności językowe. Dowiedziałam sie wielu informacji poprzez różne prezentacje o Włoszech i Turcji. Dzięki nim zdobyta wiedza na pewno mi się przyda. Dzięki plakatom projekt pozwalał mi rozwijać mój talent artystyczny, jakim jest plastyka. Projekt Comenius był bardzo ciekawy i pouczający, było w nim dużo apeli, imprez i konkursów. Z konkursów najbardziej przypadło mi do gustu własnoręczne wykonywanie kartek bożonarodzeniowych oraz logo. Udział w projekcie postrzegałam jako pracę wymagającą dużego wysiłku. Projekt pomógł mi kształtować świadomość kulturową- podobieństwa i różnice między Polską, Włochami a Turcją. Projekt Comenius mogę nazwać przygodą samodzielności, odwagi twórczej, sumienności, umiejętności współpracy i otwartości. Projekt Comenius można nazwać dosłownie przygodą, gdyż pozwalał odwiedzić zagranicznych kolegów i poznawać ich obyczaje kulturowe. Szkoda, że program się skończył, gdyż mnie zaciekawił jako osobę ciekawą świata.

NA GÓRĘ